Teradata zet langzame IoT-projecten in een hogere versnelling

September 15, 2016 | Amsterdam

Lancering van IoT-analytics gebaseerd op bewezen IP transformeert sensor-datastreams in ROI-streams

Amsterdam, 15 september 2016 - Teradata (NYSE: TDC), een leverancier van analytics-oplossingen, kondigt vier krachtige software-and-service-oplossingen aan, die het transformeren van Internet of Things (IoT) data naar bruikbare inzichten versnelt.

Teradata 'Analytics of Things Accelerators' (AoTA's) komen voort uit praktijktoepassingen bij 's werelds grootste en meest innovatieve IoT-bedrijven in productie-, transport-, mijnbouw-, energie- en nutsbedrijven. De oplossingen bestaan ​​uit technologie-onafhankelijk intellectuele eigendom (IP) en professional services, met toegepaste benaderingen die in de praktijk hebben bewezen de implementatiekosten en -risico's te verminderen, de time to value te versnellen, en het zakelijke rendement ver boven de initiële investeringen te verhogen.

Het Internet of Things combineert de fysieke en digitale wereld, en transformeert zelfs hele bedrijfstakken en de manier waarop we leven en werken. Echter, door de uitdagingen die bedrijven hebben bij het genereren van business value uit enorme hoeveelheden IoT-sensordata, zijn zij op zoek naar begeleiding om daarmee te beginnen. Teradata biedt hiervoor nu zowel richting en differentiatie als een betere ROI.

Teradata AoTA's helpen organisaties te bepalen welke sensordata ze moeten vertrouwen en behouden, en bij het kiezen van types en combinaties van analytische technieken die hun specifieke zakelijke vragen het beste adresseren. De accelerators helpen organisaties om van eenmalige 'brute force' projecten te bewegen naar enterprise-class oplossingen, die schaalbaar zijn over duizenden complexe apparaten en talloze activa. Dit resulteert in een continue positieve zakelijke impact.

De Teradata AoTA's bestaan specifiek ​​uit:

1. Een Condition-Based Maintenance Accelerator, die continu en op grote schaal data uit activa bewaakt en analyseert, om de beschikbaarheid te verhogen, de veiligheid te verbeteren en de kosten te verlagen.

2. Een Manufacturing Performance Optimalisation Accelerator, die complexe productieproblemen identificeert op basis van de prestaties en beschikbaarheid van machines, waardoor snelle corrigerende maatregelen getroffen kunnen worden.

3. Een Sensor Data Qualification Accelerator, die automatische aanbevelingen geeft over de optimale frequentie van sensor-uitlezingen op basis van relevante foutpatronen.

Teradata levert verder een Visual Anomaly Prospector Accelerator, die grote hoeveelheden multidimensionale time series (MTS) analyseert en de eindgebruiker op een visuele manier helpt om foutpatronen te ontdekken, die vaak voorafgaan aan een belangrijke gebeurtenis.

"Op basis van interviews met acht klanten van Teradata in verschillende sectoren, blijkt dat hun IoT-toepassingen indrukwekkende business value genereren. Zoals aangetoond met dit onderzoek, komt deze waarde voort uit het toepassen van analyses op sensordata, gecombineerd met traditionele data over klanten, producten en meer," zegt Dr. Richard Hackathorn, president en oprichter van Bolder Technology, Inc. "Door gebruik te maken van eerdere IoT-investeringen, kunnen bedrijven met deze nieuwe Analytics of Things Accelerators sneller waarde halen uit hun IoT-projecten en het succes ervan verbeteren."

Uit voorspellingen blijkt dat er in 2020 ruim 21 miljard connected 'dingen' in het digitale universum zullen zijn. De datavolumes die door het IoT worden gegenereerd, overschaduwen nu al de datagolven van social media. Informatieleiders moeten daarom nu al beginnen met het identificeren van de noodzakelijke eisen om de adoptie en implementatie van IoT-mogelijkheden te ondersteunen. Daarnaast moeten ze ook strategieën, processen en plannen van aanpak ontwikkelen om ervoor te zorgen dat data is geoptimaliseerd om een aantrekkelijke ROI te realiseren.

"Teradata AoTA's bieden nu al oplossingen voor honderd miljoen dollar problemen van de belangrijkste producenten van voertuigen, apparatuur, olie- en gassystemen, en consumptiegoederen," zegt Oliver Ratzesberger, Executive Vice President en Chief Product Officer van Teradata. "Deze uitdagingen vertegenwoordigen budgetten van miljarden dollars voor elk bedrijf, dit ter verduidelijking van de schaal van de business value die wordt geadresseerd door AoTA. Zo hebben onze AoTA's bijvoorbeeld de Overall Equipment Effectiveness met maar liefst 85 procent vergroot, en daarnaast ook de voorspelbaarheid en beschikbaarheid van bedrijfsmiddelen verbeterd. We zien veel opwinding rond onze Accelerators, omdat de return on investment een transformerende omvang heeft met een aantrekkelijke zakelijke impact."

Volgens Ratzesberger zijn veel bedrijven zich niet bewust van het feit dat Teradata consulting services al sinds eind jaren '90 klanten helpen bij het implementeren van sensor data-analyse, met uitgebreide ervaring in verticals als productie- en nutsbedrijven. "Teradata consulting professionals zijn veteranen in het oplossen van de grootste dataproblemen in vrijwel elke belangrijke industrie. Ze zijn experts in het gebruik van IoT-data, ongeacht het analytische ecosysteem van de klant," zegt hij.

De Teradata 'Analytics of Things Accelerators' zijn per direct beschikbaar.

Relevante nieuwslinks

Over Teradata

Teradata (NYSE: TDC) helpt bedrijven wereldwijd om meer waarde uit hun data te halen dan ieder ander bedrijf. Teradata's toonaangevende portfolio van oplossingen en diensten in big data analytics, helpt organisaties om met data een duurzaam concurrentievoordeel te behalen. Voor meer informatie: teradata.nl.